30 Ağustos 2013 Cuma

Konuştukça Batıyoruz - Dr. David Stiebel


Olayları değerlendirirken ve tartışmaların, anlaşmazlıkların tek çözümünün tarafların birbirini daha iyi anlamak ve her şeyi açık açık konuşmak olduğunu düşünürken Dr. David Stiebel'in "Konuştukça batıyoruz" isimli stratejik iletişim yöntemini anlatan kitabını okuduktan sonra fikirlerim değişti. Kitabın amacı, karşınızdaki insanı uzlaşmaya ikna ederek meseleyi çözmenize yardımcı olacak bir strateji sunmaktır. İnsan davranışları ve anlaşmazlık sebeplerini çok iyi gözlemlendikten sonra  değerlendiren ve sonuçları ortaya koyan bu kitabı mutlaka herkesin okumasını tavsiye ederim. Aşağıda kitabın sürekli üzerinde durduğu stratejik iletişim için gerekli olan dört adım yer alıyor. Tabi ki adımları nasıl kullanacağınız ve kullanma sebepleri kitapta detaylı olarak açıklanmıştır.


Kaynak: Dr. David Stiebel'in "Konuştukça batıyoruz" isimli kitabı:
“Stratejik iletişim, içinde bulunduğunuz durumu inceleyip, ne yapacağınıza hemen karar vermenizi sağlar. Bu metot karşılaştığınız meseleyi temel alıp, çözümler geliştirmenize yardımcı olur.
Şartlar ne olursa olsun, dikkat etmeniz gereken dört önemli stratejik etken var: Mesele, hedef yöntem ve sonuç. Stratejik iletişimin her adımı, bu etkenlerden birine odaklanır ve nasıl üstesinden geleceğiniz konusunda öneriler sunar.

1. Mesele: Ortada bir yanlış anlama ya da gerçek bir anlaşmazlık olup olmadığına karar verin.
Yanlış anlama, insanların birbirini yeteri kadar anlamamalarından kaynaklanır, gerçek bir anlaşmazlık; insanların en uygun şartlar altında bile birbirlerini anlamakta direnmelerinden kaynaklanır. Bir yanlış anlama söz konusuysa çözüm basittir; birbirinizi tam olarak anlarsınız ve mesele ortadan kalkar. Gerçek bir anlaşmazlıktaysa, karşınızdakini ikna etmek için stratejiye ihtiyacınız vardır.

2. Hedef: Karşınızdaki insanın bir sonraki hamlesini siz yönlendirin.
Kendinize soracağınız ilk soru: “Ne yapmalıyım?” olabilir. Ama onu etkilemek için kendinize başka bir soru sormalısınız: “Ondan ne yapmasını istiyorum?”. Meselenin üstesinden gelmek için karşınızdaki kişiyi alt sınırına itmeniz önerilir. Bu sizin için eninde sonunda yapabileceklerini (yakın sınırını)  ifade eder. Karşınızdaki kişinin sizin için yapmak istediği ya da yapabileceği şeye odaklanmak faydalıdır.

3. Yöntem: Karşınızdaki insanı ikna etmek için, onun düşüncelerini kullanın.
Karşınızdaki kişiyi ikna etmek için hatasının ne olduğunu ve ne yapmasını istediğiniz davranışın nedenini açıklamalısını. Bu yüzden de, onun tavırlarının ve düşüncelerinin üstesinden gelmeniz gerekir. Değil mi?
Hayır. Bu, işleri yokuşa sürmek olur.

Onun düşüncelerine karşı mücadele vereceğinize onun düşüncelerini kendi yaklaşımınızın temeli olarak alın. İnsanlar kendi düşüncelerinin, en ikna edici etken olduğunu düşünürler. İster kaba ister nazik olun; ama önce karşınızdaki insanın düşüncelerinden yola çıkın ve stratejiniz gereği, onu, sizin istediğiniz davranışa yöneltmek için kendi düşüncelerini kullanın.

4. Sonuç: Karşınızdaki insanın tepkisini tahmin edin.
Bir tartışmada, duygusal olarak tuzağa düşmek oldukça kolaydır; ama birçok duygusal tuzak önceden fark edilebilir. İşler kızışmadan önce, bir tuzaktan kurtulmak için karşınızdaki kişinin bir sonraki hamlenize nasıl karşılık vereceğini kestirmeniz gerekir.  Bu kitap, insanın vereceği tepkiyi doğru bir şekilde tahmin etmenin yöntemini göstermektedir. Ardından, ya önceden tasarladığınız stratejinizle ya da geliştireceğini bir başka stratejiyle harekete geçersiniz.


Kitap adı:Konuştukça Batıyoruz
Yazar adı: Dr. David Stiebel

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder