Anlamı : Virabhadra: Şiva’nın
erkarnasyonu olan savaşcının adı
Okunuşu ≈
veer-ah-bah-drahs-anna
Savaşçı
I, II, III Lord Shiva’nın çok eski bir hikayesinden türetilmiştir. Zamansız bir
zamanda ve göksel alemde oluşmuştur.
Lord
Shiva, Sati ile evlenmiştir ve kendi yarattığı mutlu şehri Bhoga’da yaşamaktadır. Sati’nin babası Daksha kızının
evliliğini hiç bir zaman onaylamamıştır. Uzun keçeli saçı olan, içki içen, ne
zaman isterse dans edip şarkı söyleyen yogi kızı için uygun değildi. Prajapati
(dünya yaratıcısı) Daksa, medeniyetin lideriydi, kurallara ve yönetmeliklere
dayanıyordu. Shiva onun tam zıttı gibiydi.
Kısa
zaman sonra Sati, babası ile kaldığı güvenli evinden Shiva ile yaşamak için ayrıldı.
Daksa
büyük bir parti düzenledi. Shiva ve Sati hariç herkesi çağırdı. Sati, bunu
duyduğunda Shiva’ya partiye gitmek isteğini söyledi. Shiva ise çağrılmadıkları
yere neden gideceklerini ve babasının öfkesinin arttırmak istemediğini söyledi.
Sati bu duruma çok üzülüyordu ve tek başına gitmeye karar verdi.
Oraya
gelince babası hafif alaylı gülümseyerek, Sati’ye çağrılmadığı halde neden
geldiğini sordu. Sonra “belki de iç güdülerinle geldin nede olsa bu iç güdüleri
hayvanlar kralı olan vahşi kocandan almış olabilirsin” dedi. Tüm
misafirler gülmeye başladı. Sati kocasını savundu ve dedi ki “Shiva doğa içinde
yaşar ve hayvanları hiçbir zaman kendi isteği için zorlamaz. Toplum yapay ve
doğadan yararlanır” Babayla kızın diyaloğu misafirlerin hoşuna gitti.
Sati,
babasının bu tartışmasıyla üzüldü ve aşağılanmış hissetti kendisini. Babası
onunla tekrar alay etmeye çalıştığında sessiz kaldı ve kocasını savunmak için
babasına karşı tartışmaya devam etme arzusu bıraktı. Her zaman bir kızı olarak
güvenebileceği babası tarafından acımasızca davranılması Sati’de hayal kırıklığı yaratmıştı, iğrenme ve öfke
ile titriyordu. Tüm aile ilişkilerinden vazgeçmek için bir iç çözüm
getirdi. Tüm gücünü toplayarak babasına şunları söyledi. “Sen bana bu bedeni
verdin, ben artık onunla olmak istemiyorum” babasının önünden geçerek, yere meditasyon
yapmak üzere oturdu. Gözlerini kapayarak,
gerçek Rab'bini tasavvur eden Sati, gizemli bir transa geçti. Bedeni alevler
içinde yanana kadar iç ateşini arttırmak için iyice kendi derinine daldı.
Sati’nin ölüm haberi Shiva
ulaşınca, Shiva önce şok oldu ve üzüldü sonra kızdı. Bulacağı en derin ve
karanlık bir yere gitti. Saçlarını yırtarak, onları en ateşli savaşçıların saç şekline
dönüştürdü. Şhiva bu savaşçıya bir isim
verdi. Vira ( kahraman) + Bhadra ( Friend). Kahramanarkadaşa yani Virabhadra’ya
Yagna’ya gitmesini Daksha’yı ve oradaki
tüm misafirleri yok etmesini emretti. Virabhadra partiye gitti. İki elinde
kılıç, ve kılıç yeraltından
yeryüzüne doğru ilerliyor, bakışları
ellerine doğru, işte bu Savşaçı I pozunun
karşılığıdır. Gelişini herkesinin görmesini sağlamak ve düşmanı Daksa ‘nın
başını kesmek için kılıcını ileri uzatarak yapılan duruş ise Virabradhasana II yani Savaşçı II
pozuna karşılık gelir. Hızlı ve kesin hareket ederek, Daksha’nın kafasını elleri
arasına alır Bu poz ise ise Virabradhasana III yani Savaşçı III pozuna karşılık
gelir. Shiva, Virabhadra'nın tahrip ettiği hasarı görmek için Daksha’nın yerine
geldi. Bu intikamlı aksiyondan sonra,
Shiva, Virabhadra'yı kendi formuna geri
çeker içine alır ve bu hareketten sonra
sonra Shiva Hare, Raviser olarak
bilinir. Öfkesi gitti ama artık derin üzüntüyle doludur. Bu acı, Virabhradra'nın
kanlı çalışması sonrası merhamete döner;. Shiva, Daksha’nın başsız bedenini
bulur ve ona keçi başı vererek Daksha'yı hayata döndürür.
Bu cömert jest akabinde
Daksha, Shiva’ya yani iyi kalpli ve hayırsever biri anlamına gelen Shankar olarak seslenmeye başlar. Diğer
tanrı ve tanrıçalar da Daksha’yı takip ederek Shiva Shankar’ı onurlandırırlar.
Hala bir gerçek vardır ve
Sati ölmüştür. Shiva parti alanından sevgili karısının cansız bedeni
taşıyarak nereye gideceğini bilmeden
ayrılır. Herkesten uzakta mümkün olan en
izole yeri bulup ve bir kez daha eskisi
gibi Tanrıya dua ederek zamanını geçirebilecektir.
Bu hikayenin ezoterik anlamı
Shiva, kalbi, sevgisi ( Sakti) uğruna gururlu ego (daksha) öldüren daha
yüksek benliktir. Sonsuz şefkati olan
yüksek benlik, egoyu affeder ancak kalbin sağlam temel doğası bozulmadan tenha
bir yere çekilir. Kalbin bu temel doğası, başka bir biçimde yeniden hayata
getirilecek olan sevginin gücüdür, ama bu başka bir zaman için en iyi şekilde
saklanan farklı bir hikayedir.
Virabhadra, bizim cehalet, ego, adaletsizlik gibi zayıf yönlerimizle savaştığımızı gösteren
metafordur.
Birçok mitolojik hikaye,
hayatımızın farklı yönlerine hitap eden metaforlardır.
Virabhadra'nın hikayesi,
kendi zayıflıklarımızın üstesinden gelmek için çabalamanın metaforu olarak
görülebilir.“Ruhsal savaşçı” doğamızın büyümesi, hayatımızın zorlu anlarıyla
başa çıkmak için cesaretin, sarsılmaz odaklanmanın ve kararlılığın
geliştirilmesini içerir
Kendinle yüzleş
Yoga pozlarında iç
kulağımızı açtığımıza her poz bize bir şey fısıldar ve bir mesaj verir. Savaşçı
pozları bazen yeniden kendimizi ruhsal olarak büyütüp merkezimizde kalmanın, her an zihnimizin
sürekli değişkenliğine karşı uyanık kalmamızı, kendimizle yüzleşip karanlık yönlerimizi
de anlayıp onlara rağmen cesaretle adım atmamızın metaforudur aslında.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder