19 Ocak 2019 Cumartesi

Savaşçı I, II, III – (Warrior pose I, II, III - Virabhadrasana I, II and III) Pozlarının Mitolojik Hikayesi



Anlamı : Virabhadra: Şiva’nın erkarnasyonu olan savaşcının adı
Okunuşu ≈ veer-ah-bah-drahs-anna
Savaşçı I, II, III Lord Shiva’nın çok eski bir hikayesinden türetilmiştir. Zamansız bir zamanda ve göksel alemde oluşmuştur.
Lord Shiva, Sati ile evlenmiştir ve kendi yarattığı mutlu şehri Bhoga’da  yaşamaktadır. Sati’nin babası Daksha kızının evliliğini hiç bir zaman onaylamamıştır. Uzun keçeli saçı olan, içki içen, ne zaman isterse dans edip şarkı söyleyen yogi kızı için uygun değildi. Prajapati (dünya yaratıcısı) Daksa, medeniyetin lideriydi, kurallara ve yönetmeliklere dayanıyordu. Shiva onun tam zıttı gibiydi.
Kısa zaman sonra Sati, babası ile kaldığı güvenli evinden  Shiva ile yaşamak için ayrıldı.
Daksa büyük bir parti düzenledi. Shiva ve Sati hariç herkesi çağırdı. Sati, bunu duyduğunda Shiva’ya partiye gitmek isteğini söyledi. Shiva ise çağrılmadıkları yere neden gideceklerini ve babasının öfkesinin arttırmak istemediğini söyledi. Sati bu duruma çok üzülüyordu ve tek başına gitmeye karar verdi.
Oraya gelince babası hafif alaylı gülümseyerek, Sati’ye çağrılmadığı halde neden geldiğini sordu. Sonra “belki de iç güdülerinle geldin nede olsa bu iç güdüleri  hayvanlar kralı olan  vahşi kocandan almış olabilirsin” dedi. Tüm misafirler gülmeye başladı. Sati kocasını savundu ve dedi ki “Shiva doğa içinde yaşar ve hayvanları hiçbir zaman kendi isteği için zorlamaz. Toplum yapay ve doğadan yararlanır” Babayla kızın diyaloğu misafirlerin hoşuna gitti.
Sati, babasının bu tartışmasıyla üzüldü ve aşağılanmış hissetti kendisini. Babası onunla tekrar alay etmeye çalıştığında sessiz kaldı ve kocasını savunmak için babasına karşı tartışmaya devam etme arzusu bıraktı. Her zaman bir kızı olarak güvenebileceği babası tarafından acımasızca davranılması Sati’de  hayal kırıklığı yaratmıştı, iğrenme ve öfke ile titriyordu. Tüm aile ilişkilerinden vazgeçmek için bir iç çözüm getirdi. Tüm gücünü toplayarak babasına şunları söyledi. “Sen bana bu bedeni verdin, ben artık onunla olmak istemiyorum” babasının önünden geçerek, yere meditasyon yapmak üzere oturdu. Gözlerini kapayarak, gerçek Rab'bini tasavvur eden Sati, gizemli bir transa geçti. Bedeni alevler içinde yanana kadar iç ateşini arttırmak için iyice kendi derinine  daldı.
Sati’nin ölüm haberi Shiva ulaşınca, Shiva önce şok oldu ve üzüldü sonra kızdı. Bulacağı en derin ve karanlık bir yere gitti. Saçlarını yırtarak, onları  en ateşli savaşçıların saç şekline dönüştürdü. Şhiva  bu savaşçıya bir isim verdi. Vira ( kahraman) + Bhadra ( Friend). Kahramanarkadaşa yani Virabhadra’ya Yagna’ya  gitmesini Daksha’yı ve oradaki tüm misafirleri yok etmesini emretti. Virabhadra partiye gitti. İki elinde kılıç,  ve kılıç yeraltından yeryüzüne  doğru ilerliyor, bakışları ellerine doğru,  işte bu Savşaçı I pozunun karşılığıdır. Gelişini herkesinin görmesini sağlamak ve düşmanı Daksa ‘nın başını kesmek için kılıcını ileri uzatarak yapılan duruş ise Virabradhasana II yani Savaşçı II pozuna karşılık gelir. Hızlı ve kesin hareket ederek, Daksha’nın kafasını elleri arasına alır Bu poz ise ise Virabradhasana III yani Savaşçı III pozuna karşılık gelir. Shiva, Virabhadra'nın tahrip ettiği hasarı görmek için Daksha’nın yerine geldi.  Bu intikamlı aksiyondan sonra, Shiva,  Virabhadra'yı kendi formuna geri çeker içine alır ve  bu hareketten sonra sonra  Shiva Hare, Raviser olarak bilinir. Öfkesi gitti ama artık derin  üzüntüyle doludur. Bu acı, Virabhradra'nın kanlı çalışması sonrası merhamete döner;. Shiva, Daksha’nın başsız bedenini bulur ve ona keçi başı vererek Daksha'yı hayata döndürür.
Bu cömert jest akabinde Daksha, Shiva’ya yani iyi kalpli ve hayırsever biri anlamına  gelen Shankar olarak seslenmeye başlar. Diğer tanrı ve tanrıçalar da Daksha’yı takip ederek Shiva Shankar’ı onurlandırırlar.
Hala bir gerçek vardır ve Sati ölmüştür. Shiva parti alanından sevgili karısının cansız bedeni taşıyarak  nereye gideceğini bilmeden ayrılır.  Herkesten uzakta mümkün olan en izole yeri bulup ve bir kez daha  eskisi gibi Tanrıya dua ederek zamanını geçirebilecektir. 
Bu hikayenin ezoterik anlamı
Shiva,  kalbi, sevgisi ( Sakti)  uğruna gururlu ego (daksha) öldüren daha yüksek benliktir.  Sonsuz şefkati olan yüksek benlik, egoyu affeder ancak kalbin sağlam temel doğası bozulmadan tenha bir yere çekilir. Kalbin bu temel doğası, başka bir biçimde yeniden hayata getirilecek olan sevginin gücüdür, ama bu başka bir zaman için en iyi şekilde saklanan farklı bir hikayedir.

Virabhadra, bizim cehalet, ego, adaletsizlik  gibi zayıf yönlerimizle savaştığımızı gösteren metafordur.
Birçok mitolojik hikaye, hayatımızın farklı yönlerine hitap eden metaforlardır.
Virabhadra'nın hikayesi, kendi zayıflıklarımızın üstesinden gelmek için çabalamanın metaforu olarak görülebilir.“Ruhsal savaşçı” doğamızın büyümesi, hayatımızın zorlu anlarıyla başa çıkmak için cesaretin, sarsılmaz odaklanmanın ve kararlılığın geliştirilmesini içerir
Kendinle yüzleş
Yoga pozlarında iç kulağımızı açtığımıza her poz bize bir şey fısıldar ve bir mesaj verir. Savaşçı pozları bazen yeniden kendimizi ruhsal olarak büyütüp  merkezimizde kalmanın, her an zihnimizin sürekli değişkenliğine karşı uyanık kalmamızı, kendimizle yüzleşip karanlık yönlerimizi de anlayıp onlara rağmen cesaretle adım atmamızın metaforudur aslında.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder